Köpvillkor

Priser

Samtliga priser hos Plustrading är angivna i svenska kronor inkl. moms, och är alltid aktuella.

Vid eventuella prisändringar i butiken gäller det pris som är aktuellt vid kundens beställning.

Vi har ingen minsta beställningssumma, alla beställningar är välkomna.

Sortiment

Alla varor du ser i butiken, finns också på lager för omgående leverans.

“Först till kvarn” gäller vid expediering av beställningar. Många av produkterna finns bara i ett begränsat antal.

Vi arbetar kontinuerligt med att leta intressanta produkter till vårt sortiment.

Ordererkännande

Vid beställning får du ett ordererkännande skickat till den e-mail som angivits.

Ordernumret på detta ordererkännande skall alltid anges vid kontakt med oss angående din order.

Leveranstid

Leveranstiden är 2 - 4 arbetsdagar.

Vid förskottsbetalning till vårt bankgirokonto, skickar vi de beställda varorna när pengarna har kommit in på vårt bankgiro. Det tar någon dag innan pengarna syns på kontot.

Har inte pengarna registrerats på vårt konto inom 10 dagar, annulleras beställningen.

I samband med att vi ställer ut på mässor eller utställningar, kan leveranstiden i undantagsfall bli någon dag längre.

Frakt

Varorna skickas i första hand med Posten, men du kan också välja DHL. En fraktkostnad tillkommer på alla beställningar.

Väljer du DHL levereras varorna till ditt närmaste utlämningsställe (Servicepoint) Du får en avisering när paketet finns att hämta ut. Fraktkostnad 79kr.

Väljer du Posten skickas varorna som brev eller Postens Varubrev. De flesta varorna går att skicka som brev. Naturligtvis omsorgsfullt emballerat.

Vanliga brev och små Varubrev kommer hem till din brevlåda. Skrymmande brev kan du i vissa fall vara tvungen att hämta hos ditt närmsta Postombud. Fraktkostnad 49kr.

Betalningsalternativ

1. Förskottsbetalning till vårt bankgirokonto. Vi skickar de beställda varorna när pengarna har kommit in på vårt bankgiro. Det tar någon dag innan pengarna syns på kontot.

Har inte pengarna registrerats på vårt konto inom 10 dagar, annulleras beställningen.

2. Betalning med Payson.

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.

Läs mer om Payson här: www.payson.se

Ångerrätt

Distansavtalslagen ger dig full rätt att ångra köp inom 14 dagar. Ångerrätten gäller under förutsättning att du inte har använt eller skadat varorna. Förpackningen måste vara hel, helst obruten. Svetsade eller plomberade förpackningar får ej öppnas! Ångerfristen börjar att löpa den dagen du tar emot varorna.

Vid åberopande av ångerrätt står du som kund för frakt och returfrakt. Och du ansvarar för att försändelsen kommer tillbaka till oss i oskadat skick. Var därför noga med att varorna emballeras på bästa sätt. Eventuella transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund.

OBS! Vi tar ej emot returer som skickats mot postförskott, eller efterkrav.

Om du ångrar ditt köp ber vi dig att kontakta vår kundtjänst inom 14 dagar efter du har tagit emot varan. För att vi skall kunna hjälpa dig snabbt och smidigt behöver vi ordernummer, ditt namn och produktens namn.

När vi mottagit varan gör vi en kontroll av att den är ok. Om du väljer att få pengarna tillbaka sätter vi in beloppet på av dig valt konto, efter det att vi kontrollerat varan.

Ångerrätt gäller inte företag.

Avbeställning / Ändring

Önskar du att avbeställa eller att ändra din beställning, måste det ske omgående! Kontakta vår kundtjänst, så hjälper vi dig med detta.

En beställning som effektuerats är bindande.

Garanti / Reklamation

Naturligtvis lämnar vi garanti på alla de produkter du köper hos oss. I normalfallet är garantin ett (1) år. Detta gäller inte om annat anges på produkten.

Garantin omfattar fabrikations- och tillverkningsfel. Om varan går sönder på grund av att anvisningar inte följts, samt allmänt slitage eller ovarsam behandling, räknas det inte som fabrikationsfel.

Köparen ska reklamera en felaktig vara inom skälig tid efter att felet uppmärksammats. Enligt Konsumentköplagen är det vid reklamation efter garantitidens slut upp till konsumenten att bevisa att felet fanns redan från början.

Följesedeln gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl, då detta krävs vid utnyttjande av garanti och reklamationsrätt.

Information

För att handla hos Plustrading krävs att du har fyllt 18 år.

Vi försöker att förmedla en så rättvis bild som möjligt av våra produkter. Men vi reserverar oss för tryckfel, fel i information eller specifikation på samtliga produkter i vårt sortiment.

Personuppgifter

När du gör en beställning hos oss uppger du personuppgifter som namn, adress, telefonnummer och mailadress.

Alla uppgifter behandlas konfidentiellt, och vi lämnar aldrig ut några personuppgifter till tredje part. Du kommer med andra ord inte att få reklam från andra företag, inte heller från oss såvida du inte själv önskar det.